Kosten auto import Duitsland gids

Steeds meer Nederlanders besluiten om de volgende auto aankoop te verrichten in het buitenland om dan vervolgens de auto te importeren naar Holland. Waarom zo omslachtig? Wat denk je? Wij gierige Nederlanders betalen liever niet te veel. Maar als het verschil in prijs en kosten zo groot is dan zou je ook wel gek zijn om in eigen land te kopen toch. En dus verwachten we dat in 2019 er nog meer auto’s van Duitsland naar Nederland komen.

Maar goed de kosten dus, daar wil je wel goed overzicht van hebben. Wanneer je importeert is er een olifant in de kamer waar je het meeste rekening mee moet houden namelijk dat is de BPM. Dat is een belasting die je moet betalen bij invoer. Maar dit is het hem: er zijn verscheidene legale manieren om tot die BPM berekening te komen. En niet allemaal even voordelig. Denk je, ik vraag het de Belastingdienst wel? Kun je doen dan ben je 100% zeker dat je te veel betaald. Niet slim dus. Een ervaren BPM expert kan op maar voor jou verzorgen een berekening die geheel legaal is en waarbij je zo min mogelijk belasting hoeft te betalen. We zagen zelfs dat Easy Import dit nu gratis aanbiedt, zie: https://easyimport.nl/bpm-berekenen-aangifte/.

Dan moet je nog denken aan de keuring van de RDW. Als je een auto importeert uit Duitsland ben je rond de 100 piek kwijt voor zo een keuring, bron. Dat valt reuze mee dus.

De transport kosten liggen voor de hand. Maar Duitsland is ons buurland, dus daar liggen de meeste nieuwbakken Duitse auto bezitters ook niet bepaald wakker van, een volle tank van Duitsland naar Nederland, dat is het meer niet. Tenzij je het vervoer compleet wilt uitbesteden, dat kost wat meer maar ook geen rib uit het lijf. Enfin, een auto importeren uit Duitsland er zijn een paar extra kosten om rekening mee te houden maar zelfs dan ben je vaak nog veel goedkoper uit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *